A pozitív nevelés Ars Poeticája
Pozitív Fegyelmezés/Pozitív Nevelés a büntetést mellőzve, gyengéd és szerető, egy időben kedves és határozott útmutatással tartja a gyermeket a helyes úton.
A gyermek akkor viselkedik helytelenül amikor valami miatt rosszul érzi magát, elbizonytalankodott, alacsony az önértékelése. A kötődés, fontosság, és az én képes vagyok érzések hiányoznak, vagy sérültek. Az ember alapvető szükségletei közé tartozik a kötődés, fontosság, én képes vagyok, szükség van rám érzések, és a gyermekek felfokozottan igénylik ezeket. Amikor ezek közül valamelyik hiányzik, akkor a gyermek célja, hogy mindenáron elérje, megkapja azt, és ösztönösen, mindent megtesz ennek érdekében.
A legtöbb ember, amikor a fegyelmezésre gondol akkor a büntetés, fizikai fenyítés jut az eszébe. Vannak, akik azt gondolják, hogy a félelem hatékony motiváló erő. A félelem azonban bevonzza a helytelen viselkedési formákat. Az intuíciónk pedig megsúgja, hogy a félelem keltése, a fizikai erőszak alkalmazása rossz példát mutat, tanít a gyermeknek. Nem meglepő, hogy a kutatások azt mutatják, hogy azok a gyermekek akiket félelemmel, fizikai erőszakkal fegyelmeznek sokkal agresszívabbak, tinédzserként lázadóbbak, és nagyobb az esélyük arra, hogy felnőttként depressziósak és agresszívak legyenek. Akit valaha gyermekként keményen megbüntettek igazolhatja, hogy nem a megfelelő viselkedésről – hanem a bosszúról, legközelebb nem kapsz el, ez nem volt igazságos, azért sem- dolgokról elmélkedett a büntetés alatt. A fizikai erőszakban, megfélemlítésben felnőtt gyermekek nem csak gyakrabban viselkednek rosszabbul, mint a többi gyermek, hanem egyre jobban fokozzák a helytelen viselkedési formát. Nehezen kezelhetőek, és előbb-utóbb már a fizikai fenyítés sincs hatással rájuk.